

Voor wie?
Gedurende 28 jaar bouwde ik ervaring op in zowel kleine als grote ondernemingen. Ik beantwoord met plezier al je vragen en vertel je graag meer over mijn aanpak tijdens een gratis kennismakingsgesprek.
Eenmanszaken
Kleine ondernemingen
Middelgrote ondernemingen
Grote ondernemingen
Plan een gratis kennismaking:
Vul jouw gegevens in en ik doe de rest!
In de praktijk
Zowel als werknemer als freelancer heb ik reeds heel wat ervaring opgebouwd in verschillende bedrijven: gaande van eenmanszaken, familiebedrijven, KMO's tot grote bedrijven. Ik neem je graag mee in een overzicht van mijn loopbaan tot op heden.
KMO - metaalconstructie
Een echtpaar bouwt samen een mooie zaak op met een tiental medewerkers, maar dan vindt de vrouw de tijd rijp om het roer eens om te gooien en te gaan studeren voor kleuterjuf. Dit heeft natuurlijk wel invloed op de tijd die ze kan spenderen in de zaak. Daarom ga ik hen wekelijks bijstaan met het verwerken van de facturen en de urenregistratie van de werknemers.
sedert november 2022
KMO - advocatenkantoor
Door een tijdelijk tekort aan administratieve werkkrachten heb ik even ingesprongen aan de balie van een advocatenkantoor in het Antwerpse. Een kort, maar interessant projectje tussendoor.
november 2022
Familiebedrijf - exclusieve juwelen
2 zussen nemen met veel enthousiasme en kennis de zaak over van hun ouders, maar algauw blijkt dat de administratie toch meer tijd neemt dan gehoopt… en dat het hen ook niet zo ligt. Daarom ga ik elke week een halve dag bijspringen en voel me ondertussen al de derde zus 😊
sedert september 2022
KMO - ontwerp vrouwenkleding
Deze ontwerper maakt prachtige kleding, maar haar creatief brein matcht niet met administratie en boekhouding. Daarom ga ik haar daarin bijstaan zodat ze die zorg alvast niet meer heeft.
sedert augustus 2022

Eenmanszaken
Er was eens een ingenieur en een dokteres, beiden met een eenmanszaak. Ze hielden hun administratie netjes bij, tot er op 4 jaar tijd 3 kinderen werden geboren; Toen werd alle administratie netjes op één hoopje gelegd, maar werd er verder niets meer mee gedaan. Dat hoopje heb ik even vakkundig verwerkt en ik heb hen meer uitleg gegeven over online opslag en opzoeken van gegevens.
juni 2022
KMO - groothandel
Na een recente overname kent deze KMO een grote bloei in binnen- en buitenland. De general manager kan dus best wat hulp gebruiken bij de administratie zodat zij zich meer kan focussen op de verkoop en de uitbouw van het bedrijf. Nieuw gebouw, nieuwe mappen, nieuwe procedures, nieuwe software,… het is leuk om vanuit een ondersteunende rol deze firma te zien heropstarten en er een steentje te kunnen aan bijdragen.
sedert mei 2022

KMO - Touroperator
In een kleine KMO zonder vaste administratieve kracht blijven zaken zoals het updaten van het arbeidsreglement, het aanmaken van contractbijlages voor bv. thuiswerk en andere minder urgente doch belangrijke zaken wel eens liggen. Leave it Up to me ! Samen met de zaakvoerder denk ik verder ook na over de invoering van een systeem voor het beheer van de onkosten van buitenlandse werknemers in de toekomst.
sedert mei 2022
Eenmanszaak - Machinebouw
Een hardwerkende zelfstandige kan soms wel eens een helpende hand gebruiken om de administratie te verzorgen. Na een intensieve inloopperiode om alles op punt te zetten, is nu wekelijks nog slechts een halve dag nodig om alle administratie bij te werken.
sedert september 2021

Grote onderneming - cleaning sector
Als freelancer werd ik opgenomen in het team dat de administratie verzorgt voor de technische dienst. Dit behelst een zeer uitgebreid en divers takenpakket, gaande van de administratie i.v.m. het onderhoud en de diverse keuringen van alle voertuigen tot bestelbons opmaken, controle van de facturatie, beheer van de voertuigdocumenten, enz. en voor mij persoonlijk vooral het luik personeels-administratie nl. de verwerking van de prestaties van de 50 werknemers van deze dienst.
maart 2019 - juni 2022


Ipsam Technology NV - Essen
Ipsam Technology NV is een opbouwer van vrachtwagens, met klanten in Europa en het Midden-Oosten.
Bij Ipsam verzorgde ik de personeelsadministratie alsook de algemene organisatorische en administratieve taken die er zoal binnen een KMO kunnen zijn.
Als rechterhand van de directie, en tevens ook als algemeen aanspreekpunt voor alle collega’s, was ik het gewoon om flexibel in te spelen op diverse vragen uit verschillende hoeken en hierin prioriteiten te bepalen.
2006 - 2019
Astrum / Valoris / Sopra - Antwerpen
Astrum verleende consultancy in de informaticasector. De hoofdactiviteit van het bedrijf was de verkoop en implementatie van ERP-systemen (BPCS en Baan). Tijdens mijn loopbaan is het bedrijf gegroeid van 4 naar 70 werknemers. Mijn functie is dus ook geëvolueerd van administratief manusje-van-alles tot directiesecretaresse, verantwoordelijk voor de goede gang van zaken op logistiek vlak alsook inzake personeelsbeheer.
Na 5 jaar werd Astrum overgenomen door Valoris, een bedrijf met consultancy-activiteiten op het vlak van SCM, CRM, BI alsook agency- en internet-gerelateerde diensten zoals webdesign, content management, interactive marketing, etc.
Door deze overname werd ik persoonlijke assistente van 3 partners, waaronder de country manager voor Valoris Benelux. Tevens werd ik verantwoordelijk voor de coherente werking van de 6 assistentes verdeeld over 3 sites (procedures uitschrijven, implementeren, opvolgen, meetings organiseren,...).
1995 - 2006

Semantikos bvba - Kontich
Deze jonge firma verleende consultancy op het vlak van informatie-voorziening en informatiesystemen, voornamelijk in de financiële sector. Ze heeft niet lang met personeel gewerkt en uiteindelijk is ze in vereffening gegaan.
Binnen dit kader was ik verantwoordelijk voor de algemene coördinatie op administratief en financieel vlak. Tevens verzorgde ik de administratieve ondersteuning van verschillende projecten en van de commerciële acties.
1994 - 1995



